Jó hirdetést szeretnél? Cserélj velünk bannert vagy linket.Legjobb banner és linkcsere rendszeren. Hirdesdmagad banner és linkcsere rendszer

Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálásnak nevezzük azt a szerteágazó feladatkört, mely során a keresőoldalak felől érkező látogatók számát a Keresők rangsorolási szempontjait figyelembe vevő webfejlesztés segítségével növeljük. Mivel sok köze van az online marketing egyéb ágaihoz, ezért sokan Keresőmarketingnek is hívják ezt a tevékenységet.

Keresőoptimalizálás fokozatai

Ahhoz, hogy weboldalunk lapjai sokszor, jó helyen, és édeklődést felkeltő módon jelenjenek az, alábbi lépéseket kell megtennünk:

1. Jól megírt weboldalak létrehozása: A keresők szöveges információt olvasnak, és szöveges linkeket követnek. Alapvető fontosságú ezért, hogy mennyi és mennyire szabatosan megfogalmazott szöveg található az oldalon; továbbá, hogy minden szöveges információt el lehessen érni szöveges, Teljes értékű linkekkel. Ez a lépés pusztán oldalunk jobbá tételét jelenti, még nem is a weblap optimalizálás kategóriájába tartozik, mégis a a későbbi keresőoptimalizálás elengedhetetlen feltétele.
2. Linknépszerűség növelése: Minél több helyről mutat Külső hivatkozás a webhelyre, annál több látogató érkezhet, kivéve ha Rossz szomszédságba keveredett a webszájt. Csupán a linkek számának növelése azonban még nem optimizálás, hiszen a linkek szaporítása nemcsak közvetlen látogatottság-növekedést generál: A bejövő hivatkozások a webhely Általános fontosságának növelésével közvetve is hozzájárulnak a keresők felől érkező forgalom erősödéséhez, a Linkre rakott kulcsszavak pedig az oldal Keresésfüggő fontosságának növekedéséhez járulnak hozzá. Nem mindegy tehát, hogy honnan, a webhely mely részére és milyen szöveggel mutatnak linkek oldalunkra.
3. Webhely-optimalizálás: A weboldal célját tükrőző szabatosan, jól megírt szöveg még nem feltétlenül tartalmazza az összes gyakran keresett kulcsszót, illetve nem feltétlenül azok a Kulcsszavak kerültek a leghangsúlyosabb helyekre, melyek a legtöbb látogatót hozzák. Ebben a lépésben tehát a kulcsszavak megfelelő kiválasztásáról és elhelyezéséről van szó. A Kulcsszavak kiválasztása során ki kell találni, hogy a webhely iránt potenciálisan érdeklődő [Céltudatosan kereső felhasználók]?k milyen kifejezésekre keresnek rá a leggyakrabban, és el kell dönteni, hogy ezek közül melyekre érdemes optimalizálni. Mivel a változtatások még mindig csak az optimalizált oldalt érintik, ezt a folyamatot szokták on-site optimizáció néven is hívni.
4. Listamegjelenés-optimalizálás: Ha már előkelő helyen jelenik meg az optimalizált weboldal a megfelelő kifejezésekre rákeresve, az már fél siker. Ezt azzal fokozhatjuk még, ha úgy írjuk meg a weblapokat, hogy a találati rangsorokban megjelenő kivonatok figyelemfelkeltőek legyenek: felkeltsék a reménybeli látogatók érdeklődését (és egyszersmind ne elégítsék ki, ezzel bátorítva/kényszerítve őket az oldalra meglátogatására.)
5. Nagyipari kereső-optimalizálás: Ha egy vállalkozás nyereségessége és a weboldal látogatottsága között egyenes összefüggés van, akkor már nagyban kell játszani, ami sokszor magába foglalja a manipulatív, a Kereső programok ajánlásaival ellentétes technikák használatát.

forrás-vebinnen.hu

keresőoptimalizálás